Bredband finns installerat till samtliga lägenheter. Uttaget är i de flesta fall placerat ovanför lägenhetens ytterdörr. Själva fastighetsnätet ägs av respektive bostadsrättsförening men administreras av Minnebergs samfällighet. Uppkoppling sker genom Telenor.
Alla som bor i Minneberg (Brf Sandvik, Svartvik, Tangen och Tranan) har tjänsten Bredband 250. Läs mer om den tjänsten på Telenors webbplats här: Telenor
Kontakta kundservice på Telenor om du inte har fått det att fungera. Kundservice via telefon 0770-777 000 eller via mejl Kontakta kundservice.
Det ingår även IP-telefoni i vårt avtal utan fast månadskostnad. Du betalar bara för de samtal du ringer.
Alla i Minneberg kan låna en router av Telenor som stöder bredbandet på 250 Mb/s och telefoni. Den beställer ni av företagets kundtjänst.
När du flyttar ut från din bostad
När en medlem flyttar ut så skall Telenor kontaktas för att avsluta abonnemanget. Då kan medlemmen bli uppmanad att skicka tillbaka hårdvara.
Ett sätt för att den utflyttande medlemmen ska slippa skicka tillbaka sin hårdvara är att den utflyttande medlemmen gör en överlåtesle till den inflyttande medlemmen.
Nyinflyttad – gör så här
Även om föreningen står för avgiften så måste varje enskild medlem teckna ett avtal med Telenor. De behöver ha en fysisk person som ansvarar för vad som görs på anslutningen.
När en ny medlem flyttar in så ska hen kontakta Telenor och aktivera sina tjänster. Om det saknas hårdvara så skickas detta ut till den nya medlemmen.
Tjänsten 250 från Telenor ingår i avgiften
Alternativ: läs mer också under kabel-TV för att se vad Tele2 erbjuder.